неділю, 17 жовтня 2021 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення "Зимова казка"



 Конспект заняття з розвитку мовлення "Зимова казка"з використанням ІКТ, для дошкільнят молодших груп. Сприятиме ознайомленню дітей із тваринами лісу; формуванню уявлення про спосіб їх життя. Вчити відповідати на запитання за картиною; складати речення з прийменниками (на, за, під, у), вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменника (заєць-зайчик). Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять дітей. Виховувати інтерес ,турботливе ставлення до диких тварин.

Корекційне заняття

з пріоритетом мовленнєвого, емоційно-ціннісного

та художньо-естетичного розвитку

Тема: Зимова казка

Освітні завдання:

Ознайомлення дітей із тваринним світом лісу, формувати уявлення про диких тварин, спосіб їх життя; вчити відповідати на запитання за картиною; складати речення з прийменниками (на, за, під, у); вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменника (заєць-зайчик).

Розвивати зв’язне мовлення дітей, наочно-дійове мислення, пам’ять, вміння утворювати нові слова з допомогою суфіксів.

Виховувати інтерес і турботливе ставлення до тварин.

Дидактичне забезпечення:

 ІКТ комп’ютер, казковий мішечок для гри, предметні іграшки, об’ємні іграшки: лисиця, вовк, ведмедик, зайчик.  

Хід заняття:

Педагог:

Малята, ви любите подорожувати?

Сьогодні ми з вами помандруємо до казкового, зимового лісу.

Візьміться за руки і заплющить очі:

(звучить музика казкового лісу)

- Ліс казковий ми вітаємо,

В нім у казку потрапляємо.

Очки відкриваємо, подорож розпочинаємо.

Педагог:

(слайд 1).

Подивіться, як гарно в лісі,

тихо і дихати легко.

В лісі там чудес, багато, 

тож цікаво мандрувати.

Артикуляційна  вправа:

-  Вітер сильно дує, допоможемо йому, подуємо усі дружно. . .ф-ф-ф…

- Дерева шумлять, шумлять усі разом…ш-ш-ш…

- У лісі, живуть дикі тварини і ми обовязково їх зустрінемо…о-о-о…

 Педагог:

Діти, озирніться та послухайе  уважно, що звучить?

(слайд 2). 

Звучить пісенька «Колобка»


 

Педагог :

- Діти, ви чуєте пісеньку?

- А хто це співає, впізнали?

- А із якої казки прийшов Колобок?

Колобок: 

(звучить запис, голос колобка на ПК)

Привіт малята, я поспішаю до своїх друзів, героїв казки, несу їм гостинці.

А, ви знаєте героїв моєї казки?

Щоб героя назвати треба загадку відгадати.

Так,  діти допоможуть.

1. Дидактична  гра: «Відгадай загадку»  (загадки про тварин)

(слайд 3)

Хвіст маленький, довгі вуха,

має в шафі два кожухи.

Влітку одягає сірий,

ну а взимку - теплий білий,

по стежці він стрибає,

моркву їсти полюбляє. (Зайчик)


 

Далі загадку слухаємо: 

(слайд 4) 

- Він великий, клишоногий,

 влітку спритний та завзятий,

 ну а взимку, лежебока,

 у барлозі гріє боки. (Ведмідь)


 

 (слайд 5)

Вдалині посеред ночі

 засвітились хижі очі.

 Від його пісень У-У-У…,

   

 Страшно звірям всім у лісі. (Вовк)

До пухнастого хвоста

личить шубка їй руда.

 Як рушає полювати,   

не виходить зайчик з хати. (Лисиця)

Молодці, усіх тварин назвали.

2.Бесіда за картиною:

Педагог :

Художник намалював моїх друзів на картині.

подивіться уважно, кого упізнали,  назви їх.

 

Педагог:

Що ти бачиш на картинці?

Назви тварину на картинці?

Так. Молодці.

       Опис педагога: Ви бачите на картинці багато снігу. Пора року зима. Дикі тварини на картинці: заєць, лисиця, вовк, ведмідь. Заєць гризе гілочку, має білу шубку. Лисиця рудого кольору з довгим хвостиком, сидить під кущиком.

        Ведмідь має коричневу шубку, спить у барлозі. Вовк голодний та блукає по лісу.

А тепер ви розкажіть. (Опис картинки дітьми з допомогою педагога.)

Запитання:

Яка пора року зображена на малюнку?

Яких тварин ти бачиш на малюнку?

Опиши зайчика (вовка, лисичку, ведмедика, білочку)?

Молодці!

3.Физкультхвилинка «Зайчики веселі»

Малесенькі зайчата,  (діти, повторюють рухи за педагогом)

У полі працювали.

Всі разом дружно, моркву збирали.

Моркву збирали у кошик складали.

Далі всі дружно лисичці помагали,

Яблука з дерева разом зривали.

Весело їм разом,

У полі працювати,

Моркву  та яблука у кошик збирати.

Стомились зайчата,

В полі працювати,

Будуть усі разом

вони відпочивати.

Вушка погріли….

Лапки поплескали…..

Ніжки пострибали…..

Та затанцювали…..

4. Дидактична  гра «Де сидить тваринка(слайд 7)

Мета: вправляти вміння складати речення з прийменниками (на, за, під, у),

закріпити вживання прийменників.

      Навколо ялинки розмістилися тварини на відпочинок, дітям пропоную подивитися уважно та назвати:

Де сидить білочка?  - Білочка сидить на ялинці.

Де сховався вовк?    - Вовк сховався за ялинкою.

Де сидить зайчик?   - Зайчик сидить під ялинкою.

Де спить ведмідь?    - Спить ведмідь у барлозі.

5. Дид гра «Поклич тваринку.»  

Мета: вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменника.

Педагог: Діти, наші тваринки злякалися та поховалися. Запросимо їх до нас. Покличемо лагідно.

Я, лагідно покличу зайчика, а ви покличте інших звірів….

Діти утворюють слова:

Заєць –зайчик,

лисиця –лисичка,

вовк-вовчик,

ведмідь-ведмедик.

 

6. Дидактична  гра «Чиї вушка та хвостики в снігу?»

Мета: вправляти вміння складати речення з 2-3 слів, впізнавати та  називати тварину їх особливості.

Дітям роздаються конверти з фотографією тваринки на снігу. Дається завдання: впізнати та назвати тваринку.

 

7.  Гра «Хто що їсть?»  

Мета: Закріпити знання дітей з теми «Хто що їсть» з використанням предметних карток.

ІІІ. Підсумок

Молодці….

Гарно попрацювали…

Назвіть тварин з якими сьогодні гралися.

Розкажіть вірші про тварин.

     

 






Немає коментарів:

Дописати коментар

Творча робота "ІКТ у взаємодії з батьками ДНЗ №7"

  Актуальність даного матеріалу очевидна - у нашому сучасному суспільстві батьки дуже зайняті і у зв'язку з недостатньою кількістю часу ...