Конспект заняття з розвитку мовлення "Зимова казка"з використанням ІКТ, для дошкільнят молодших груп. Сприятиме ознайомленню дітей із тваринами лісу; формуванню уявлення про спосіб їх життя. Вчити відповідати на запитання за картиною; складати речення з прийменниками (на, за, під, у), вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменника (заєць-зайчик). Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять дітей. Виховувати інтерес ,турботливе ставлення до диких тварин.
Корекційне заняття
з пріоритетом мовленнєвого, емоційно-ціннісного
та художньо-естетичного розвитку
Тема: Зимова казка
Освітні завдання:
Ознайомлення дітей із тваринним світом лісу, формувати уявлення про диких тварин, спосіб їх життя; вчити відповідати на запитання за картиною; складати речення з прийменниками (на, за, під, у); вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменника (заєць-зайчик).
Розвивати зв’язне мовлення дітей, наочно-дійове мислення, пам’ять, вміння утворювати нові слова з допомогою суфіксів.
Виховувати інтерес і турботливе ставлення до тварин.
Дидактичне забезпечення:
ІКТ комп’ютер, казковий мішечок для гри, предметні іграшки, об’ємні іграшки: лисиця, вовк, ведмедик, зайчик.
Хід заняття:
Педагог:
- Малята, ви любите подорожувати?
Сьогодні ми з вами помандруємо до казкового, зимового лісу.
Візьміться за руки і заплющить очі:
(звучить музика казкового лісу)
- Ліс казковий ми вітаємо,
В нім у казку потрапляємо.
Очки відкриваємо, подорож розпочинаємо.
Педагог:
(слайд 1).
- Подивіться, як гарно в лісі,
тихо і дихати легко.
В лісі там чудес, багато,
тож цікаво мандрувати.
Артикуляційна вправа:
- Вітер сильно дує, допоможемо йому, подуємо усі дружно. . .ф-ф-ф…
- Дерева шумлять, шумлять усі разом…ш-ш-ш…
- У лісі, живуть дикі тварини і ми обов’язково їх зустрінемо…о-о-о…
Педагог:
- Діти, озирніться та послухайе уважно, що звучить?
(слайд 2).
Звучить пісенька «Колобка»
Педагог :
- Діти, ви чуєте пісеньку?
- А хто це співає, впізнали?
- А із якої казки прийшов Колобок?
Колобок:
(звучить запис, голос колобка на ПК)
- Привіт малята, я поспішаю до своїх друзів, героїв казки, несу їм гостинці.
- А, ви знаєте героїв моєї казки?
- Щоб героя назвати треба загадку відгадати.
- Так, діти допоможуть.
1. Дидактична гра: «Відгадай загадку» (загадки про тварин)
(слайд 3)
Хвіст маленький, довгі вуха,
має в шафі два кожухи.
Влітку одягає сірий,
ну а взимку - теплий білий,
по стежці він стрибає,
моркву їсти полюбляє. (Зайчик)
Далі загадку слухаємо:
(слайд 4)
- Він великий, клишоногий,
влітку спритний та завзятий,
ну а взимку, лежебока,
у барлозі гріє боки. (Ведмідь)
(слайд 5)
Вдалині посеред ночі
засвітились хижі очі.
Від його пісень У-У-У…,
Страшно звірям всім у лісі. (Вовк)
До пухнастого хвоста
личить шубка їй руда.
Як рушає полювати,
не виходить зайчик з хати. (Лисиця)
- Молодці, усіх тварин назвали.
2.Бесіда за картиною:
Педагог :
- Художник намалював моїх друзів на картині.
- подивіться уважно, кого упізнали, назви їх.
Педагог:
- Що ти бачиш на картинці?
- Назви тварину на картинці?
- Так. Молодці.
Опис педагога: Ви бачите на картинці багато снігу. Пора року зима. Дикі тварини на картинці: заєць, лисиця, вовк, ведмідь. Заєць гризе гілочку, має білу шубку. Лисиця рудого кольору з довгим хвостиком, сидить під кущиком.
Ведмідь має коричневу шубку, спить у барлозі. Вовк голодний та блукає по лісу.
- А тепер ви розкажіть. (Опис картинки дітьми з допомогою педагога.)
Запитання:
- Яка пора року зображена на малюнку?
- Яких тварин ти бачиш на малюнку?
- Опиши зайчика (вовка, лисичку, ведмедика, білочку)?
- Молодці!
3.Физкультхвилинка «Зайчики веселі»
Малесенькі зайчата, (діти, повторюють рухи за педагогом)
У полі працювали.
Всі разом дружно, моркву збирали.
Моркву збирали у кошик складали.
Далі всі дружно лисичці помагали,
Яблука з дерева разом зривали.
Весело їм разом,
У полі працювати,
Моркву та яблука у кошик збирати.
Стомились зайчата,
В полі працювати,
Будуть усі разом
вони відпочивати.
Вушка погріли….
Лапки поплескали…..
Ніжки пострибали…..
Та затанцювали…..
4. Дидактична гра «Де сидить тваринка?» (слайд 7)
Мета: вправляти вміння складати речення з прийменниками (на, за, під, у),
закріпити вживання прийменників.
Навколо ялинки розмістилися тварини на відпочинок, дітям пропоную подивитися уважно та назвати:
- Де сидить білочка? - Білочка сидить на ялинці.
- Де сховався вовк? - Вовк сховався за ялинкою.
- Де сидить зайчик? - Зайчик сидить під ялинкою.
- Де спить ведмідь? - Спить ведмідь у барлозі.
5. Дид гра «Поклич тваринку.»
Мета: вправляти в утворенні зменшувально-пестливих форм іменника.
Педагог: Діти, наші тваринки злякалися та поховалися. Запросимо їх до нас. Покличемо лагідно.
- Я, лагідно покличу зайчика, а ви покличте інших звірів….
Діти утворюють слова:
Заєць –зайчик,
лисиця –лисичка,
вовк-вовчик,
ведмідь-ведмедик.
6. Дидактична гра «Чиї вушка та хвостики в снігу?»
Мета: вправляти вміння складати речення з 2-3 слів, впізнавати та називати тварину їх особливості.
Дітям роздаються конверти з фотографією тваринки на снігу. Дається завдання: впізнати та назвати тваринку.
7. Гра «Хто що їсть?»
Мета: Закріпити знання дітей з теми «Хто що їсть» з використанням предметних карток.
ІІІ. Підсумок
- Молодці….
Гарно попрацювали…
Назвіть тварин з якими сьогодні гралися.
Розкажіть вірші про тварин.
Немає коментарів:
Дописати коментар